چهارشنبه, 12 ارديبهشت 1403
برنامه ایجاد و فعال سازی سازه های ترویجی

 سازه های ترویجی محدوده های مکانی مشخصی برای اجرای فعالیت های آموزشی- ترویجی هستند،که با اهدافی نظیر شبکه سازی، ظرفیت افزایی، توسعه سرمایه های اجتماعی، افزایش مشارکت جویی، تبادل تجارب موفق، و افزایش ضریب نفوذ دانش و فناوری های نوین در میان بهره برداران، در عرصه های تولید یا عرضه محصولات و خدمات کشاورزی با محوریت مددکاران ترویجی، کشاورزان پیشرو خبرگان بخش کشاورزی ایجاد می شوند. مدت زمان ایجاد و فعالیت سازه های ترویجی متفاوت بوده و با توجه به نوع سازه، نوع محصول یا خدمات، و  همچنین اهداف مجریان برنامه از یک روز تا چند سال متغیر است.

مهمترین انواع سازه های ترویجی عبارتنداز: مزارع نوآوری، سایت های ترویجی، کانون های یادگیری، مزارع الگویی اما در عین حال مکان های اجرای طرح های تحقیقی-ترویجی، رویدادها، جشنواره ها و نمایشگاه های تخصصی و ترویجی نیز بعنوان سازه های ترویجی مورد استفاده قرار می گیرند.

 ایجاد سازه های ترویجی، سازه هایی هستند که بر اساس ارقام مصوب شده از سوی دفتر ترویج دانش و فناوری کشاورزی و یا حسب نیاز و تشخیص مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی استان در سال 1402 ایجاد خواهند شد.

 فعال سازی سازه های ترویجی نیز اجرای فعالیت های مختلف آموزشی و ترویجی در این سازه ها می باشد. بر این اساس یک سازه ترویجی فعال سازه ای است که حداقل 12 فعالیت آموزشی- ترویجی در طول سال 1402 در آن پیاده سازی شده باشد یکی دیگر از مهمترین برنامه دفتر ترویج دانش و فناوری کشاورزی در این سال ادامه بازمهندسی سازه های ترویجی و تخصیص کد شناسه به سازه های فاقد کد می باشد.


6.1.10.0
گروه دورانV6.1.10.0