شنبه, 8 ارديبهشت 1403
  • ساعت : ۱۸:۵۲
  • تاريخ :
     ۱۴۰۲/۱۲/۲۵ 
  • تعداد بازدید : 68
  • کد خبر : ۳۰۸۳۴
دفتر ترویج دانش و فناوری کشاورزی خبر داد:
برگزاری جلسه مشترك همكاری‏های دوجانبه در حوزه نمایشگاه‏های كشاورزی

اولین جلسه مشترک دفتر ترویج دانش و فنآوری کشاورزی و دفتر ترویج تجارت سازمان توسعه تجارت ایران(وابسته به وزارت صمت) در محل نمایشگاه‏های بین المللی تهران به منظور بررسی راهکارهای همکاری دو جانبه در ارتقای ظرفیت ‏های نمایشگاهی کشاورزی برگزار گردید.

در این جلسه ابتدا آقای دکتر موموندی به بیان ظرفیت های سازمان و نهاد ترویج در نشر و انتقال فنآوری پرداخت و از نمایشگاه به عنوان یکی از روشهای حائز اهمیت در این فرآیند یاد نمود. وی همچنین به ابعاد مختلف مزایای حضور توامان مولفه های کنشگران بخش کشاورزی در فضای نمایشگاه اشاره نمود و پیشنهاد برقراری تفاهمنامه میان دو دفتر یا حتی دو سازمان در تعمیق ظرفیتهای نمایشگاه ها، بهره برداران و فعالان بخش کشاورزی را مطرح نمود.

5555555.jpg

همچنین در این نشست کارشناسی، آقای مهندس بازاری مدیرکل دفتر ترویج تجارت سازمان توسعه تجارت ایران ضمن بیان تاریخچه مختصری از سازمان متبوع خود به تشریح ساختار سازمان مذکور و جایگاه دفتر ترویج تجارت در آن پرداخت. وی ضمن اشاره به ورود پر دامنه بخش خصوصی گفت هم اکنون 98 درصد صنعت نمایشگاهی توسط بخش خصوصی انجام می شود. وی همچنین به اهم ماموریتهای سازمان توسعه تجارت از جمله فعالیت در حوزه برندهای تجاری، مشوق‏های صادراتی، امور صادرات، توانمندسازی بنگاهها و تشکلهای صادراتی، صدور مجوز نمایشگاه و غیره اشاره نموده و پیشنهادهایی برای همکاری های مشترک مطرح نمود.

در انتهای این جلسه مقرر گردید فهرست مشخصات مجریان نمایشگاه‏های کشاورزی و نیز تقویم نمایشگاه‏های کشاورزی ایران در سال 1403 برای برنامه ریزی مطلوبتر سال آتی و تشکیل جلسه با مجریان نمایشگاهی در اختیار دفتر ترویج دانش و فنآوری قرار گیرد و همچنین جلسه دیگری برای تشریح دیدگاهها و تفاهم بر روی پیشنهادهای کاربردی به میزبانی دفتر ترویج تشکیل شود.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0