جمعه, 10 فروردين 1403
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۹/۰۷/۰۸ 
  • تعداد بازدید : 117
  • کد خبر : ۲۲۴۶۰
دفتر ترویج دانش و فناوری کشاورزی خبر داد:
چهارمین جلسه كمیته برنامه ریزی آموزش و ترویج تولیدات پایدار  محصولات دام و طیور، ویژه زنبورعسل

به منظور هم افزایی و  استفاده از ظرفیت های موجود، پرهیز از موازی کاری، تدوین سیاست ها و برنامه های آموزش و ترویج درخصوص زنبورعسل چهارمین جلسه کمیته برنامه ریزی آموزش و ترویج تولیدات پایدار محصولات دام و طیور در روز یکشنبه ششم مهر ماه سال جاری در سالن جلسات موسسه آموزش و ترویج کشاورزی بصورت حضوری و مجازی با حضور نمایندگان تام الاختیار معاونت/ سازمان/ موسسه ، دفاتر و اتحادیه برگزار گردید. 


موارد مطرح شده:
-دستور وزیر محترم وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر لزوم بهرهگیری و استفاده از توان و پتانسیل اتحادیه ها  در مجامع تصمیم سازی و تصمیم گیری ها در هامش نامه ارسالی اخیر سازمان تعاون روستایی( 3/6/99) به وزیر جهاد کشاوزی . 
 -ارایه گزارش عملکرد  آموزش و ترویج زنبورعسل دفاتر آموزش بهره برداران، دفتر ترویج  دانش و فناوری کشاورزی و دفتر توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی و عشایری در سال 98 .
-ارایه گزارش  وضعیت موجود صنعت زنبورداری دستاوردها و  چالش های موجود در این صنعت توسط نماینده معاونت تولیدات دامی ، اتحادیه سراسری زنبورداران .

بررسی و تبادل نظر در خصوص گزارش عملکرد های آموزشی و ترویجی دفاتر تخصصی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی به منظور بازنگری و تدوین برنامه های آتی آموزشی ترویجی در جهت رفع چالش های پیش روی صنعت زنبورداری بر اساس سیاست های بخش های مختلف اجرایی، تحقیقاتی و نیاز های اتحادیه سراسری زنبورداران . 
   مصوبات:
مقرر شد با توجه به وضعیت موجود صنعت زنبورداری کشور و تعداد بالغ بر 10 میلیون کلنی زنبورعسل در سال 98 ، سیاست های آموزش و ترویج زنبورداری مبتنی بر خروج از تک محصولی تنها تولید عسل و متمرکز بر توسعه زنبورداری از طریق افزایش تولید سایر محصولات زنبورعسل شامل ژل رویال، بره موم، زهر، گرده و توجه به تغذیه و زمستان گذرانی، آفات و بیماری ها و همچنین پرورش ملکه زنبورعسل باشد.

مقرر شد با توجه به اینکه تراکم بیش از حد کلنی های زنبورعسل در کشور مانعی درجهت تولید عسل طبیعی و بیمه زنبورداران کشور محسوب می شود ، در شرایط فعلی آموزش پرورش زنبورعسل به ویژه به سربازان و زندانیان از سیاست های و الویت های بخش اجرا و اتحادیه سراسری زنبوردارن نمی باشد و ضروری است تداوم برگزاری چنین دوره هایی در دفتر آموزش بهره برداران مد نظر و بازنگری قرار گیرد.    
وبر اساس تفاهمنامه آموزشی ترویجی فی مابین موسسه آموزش و ترویج کشاورزی و اتحادیه سراسری زنبورداران ، نیازهای آموزشی زنبوردارن بر اساس برش های استانی و سیاست های مطرح شده در جلسه از سوی اتحادیه سراسری زنبورداران به موسسه آموزش و ترویج اعلام  و در جلسه آتی مورد بررسی و تبادل نظر قرار گیرد. 
در پایان گزارش مختصری در خصوص اقدامات و برنامه های رادیو تلویزیونی توسط دفتر شبکه دانش و رسانه های ترویجی در خصوص زنبورعسل ارایه شد.

امتیاز :  ۲/۰۰ |  مجموع :  ۱

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0