پنج‌شنبه, 20 ارديبهشت 1403
  • ساعت : ۱۳:۲۱
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ 
مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی استان لرستان خبرداد:
روز مزرعه كشت كلزا

روز مزرعه یکی از پروژه های آموزشی ترویجی است که از سوی مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی و با همکاری و مشارکت مراکز تحقیقاتی در ایستگاهها و مزارع تحقیقاتی وبا حضور جمعی از کارشناسان، مروجان وکشاورزان پیشرو برگزار می گردد. شهرستان الشتر در روز پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه سال جاری روز مزرعه کشت کلزا را با حضور نمایندگان استانداری، رئیس سازمان و مدیران برگزار نمودند.

کلزا.jpg

مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خرم آباد جهت بازدید و حضور در برنامه با دعوت از روسای محترم  مراکز۱۲ گانه در این مراسم با همراهی مدیرمحترم شهرستان آقای مهندس نامداری، مسئول و کارشناسان اداره ترویج شهرستان، کارشناس دانه های روغنی شهرستان شرکت نمودند.  با توجه به آنکه انتقال یافته های تحقیقاتی توسط محققین معین در قالب تیم یاوران تولید ارائه گردید.روسای محترم مراکز شهرستان با تبادل اطلاعات و مطرح نمودن چالش های کلزا به شکل هفته انتقال یافته و بازدید ترویجی از این رویداد ترویجی  بهره برداری نمودند.

کلزا3.jpg

و مزارع کلزا شاخص شهرستان الشتر موردبازدید قرارگرفت. از نکات مهم در توسعه کشت کلزا  ️آماده سازی و تهیه بستر، ️انجام آزمون خاک و توصیه کود مناسب ️بارعایت تاریخ کشت و آبیاری اول ومیزان بذر و آبیاری ️وکنترل علف هرز به روش صحیح ( قبل از کشت و در مرحله داشت) ️کود دهی سرک ️مبارزه به موقع با شته و سایر آفات در مزارع مورد بازدید شاخص های زیر مشاهده گردید: ️ عدم وجود علف هرز در مزارع ️مشاهد و پراکنش زیاد زنبور عسل در سطح مزارع ️رشد رویشی مناسب  ️تغذیه و کودهی مناسب ️از مدیریت هماهنگی ترویج سازمان و زحمات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان الشتر مدیر محترم و کارشناسان  قدر دانی نموده و امیدواریم با توجه به اینکه این شهرستان پتانسیل خوبی در  کشت کلزا دارند تمهیداتی فراهم شود تا چاه داران  و کشاورزان پیشرو هم بتوانند بزودی بازدید ترویجی داشته باشند .

کلزا2.jpg

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0