شنبه, 8 ارديبهشت 1403
  • ساعت : ۰۸:۴۹
  • تاريخ :
     ۱۴۰۲/۱۲/۱۹ 
مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی استان لرستان خبرداد:
برگزاری كارگاه آموزشی كانون یادگیری دام سنگین

این گارگاه که به صورت دوره‌ای برای آموزش دامداران پیشرو حوزه زاغه برگزار می گردد و از هر روستا دامداران پیشرو و افرادی که قابلیت یادگیری بیشتر دارند شرکت و آموزش عملی را یاد می گیرند و هر کدام به عنوان سفیرانی برای انتقال دانش روز و آخرین یافته ها ی علمی در زمینه دام به دامداران روستای خود انتقال می‌دهند.

1111111.jpg

هدف از این طرح گسترش نفوذ دانش توسط اساتید از دامپزشکان خبره در حوزه دامپروری به تمام روستا ها توسط سفیران دانش است این کارگاه که توسط جهاد کشاورزی زاغه و مدیریت ترویج و آموزش در محل کانون یادگیری دام با حضور دکتر مرادی از اداره دامپزشکی و متخصص بیماری های دام دکترتوکلی متخصص بیماری‌های انگلی دام، دکتر تقی زاده رئیس اداره ترویج و آموزش و دامدارانی از روستاهای دولیسکان، میر احمدی، تاجو، زاغه، تاجو وسط سیل کبود، جوب نو و دهنو برگزار گردید.

 دکتر مرادی در خصوص بیماری تب مالت راه های انتقال آن و پیشگیری و مبارزه با این بیماری آموزش هایی به دامداران ارائه دادند سپس  دکتر توکلی در خصوص بیماری‌های عفونی و انگل‌ها دام و خطرات آنها و انتقال ۶۰ نوع بیماری توسط کنه ها و راه های مبارزه با کنه ها آموزش لازم به دامداران را دادند.

 دکتر تقی زاده بادعوت از دامدار پیشرو منطقه از ایشان خواستند درخصوص وضعیت خوراک دام و جایگاه دام صحبت کرده و تجربیات خود را انتقال داده و تجربیات خود را با دیگر دامداران به اشتراک بگذارند.

در ادامه اهمیت و شیوه صحیح تهیه کنسانتره و ضرورت استفاده از سیلاژ ذرت و روش عمل آوری سیلاژ به روش کیسه های نایلونی برای دامداران تشریح شد. در پایان مسئول مرکز جهاد زاغه دکتر علی پور ضمن تشکر از سفیران دانش بر اهمیت نفوذ دانش در تک تک روستاهای هدف برای انتقال دانش به سایر دامداران توسط مخاطبین کلاس تاکید نموده و سموم شیمیایی مبارزه با کنه دامی و داروی نیو کاسل مرغی را به صورت رایگان بین سفیران دانش توزیع نمودند .

اکیپ کارشناسان مرکز دکتر علیپور و آقایان خدادادی و بیرانوند وخانم طیبی با تشکر از این عزیزان در اجرای این کارگاه

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0