چهارشنبه, 5 ارديبهشت 1403
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۹/۰۴/۳۰ 
مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی استان قم خبر داد:
برگزاری هفتمین جلسه آموزشی سایت الگویی مدیریت به هنگام باغی در باغات پسته

پیرو سلسله جلسات آموزشی مرتبط با سایت الگویی مدیریت به هنگام باغی در باغات پسته، هفتمین کارگاه آموزشی سایت مذکور با عنوان مدیریت باغات پسته در فصل تابستان، روز دوشنبه مورخ بیست و سوم تیرماه سال جاری در محل سایت جامع الگویی ترویجی باغات پسته (مرکز قمرود) و با حضور استاد ارجمند جناب آقای دکتر حکم آبادی پژوهشگر مروج ارشد کشور و عضو برجسته موسسه تحقیقات پسته کشو و جمع کثیری از پسته کاران واحدهای تابعه سایت و سایر نقاط استان برگزار گردید.

 

در این جلسه و در بخش اول مراسم دکتر حکم آبادی گزارشی از وضعیت واحد اصلی سایت الگویی را ارائه دادند و با توجه به موارد مشاهده شده توصیه های لازم را به پسته کاران حاضر در جلسه مطرح نمودند. میزان طغیان آفت پسیل پسته در حال حاضر و نحوه مبارزه با این آفت از محورهای اصلی این بخش از جلسه بود. پیرو این موضوع ایشان راهکارهای پیش روی پسته کاران، ادوات مورد نیاز و نکته های فنی مرتبط با موضوع را بیان داشتند.

در بخش دوم کارگاه که در باغ پسته واحد اصلی سایت برگزار گردید، ایشان ابتدا بطور عملی نحوه نمونه برداری برگ جهت آنالیر را توضیح داده  و سپس با توجه به بروز علائم موجود در درختان منجمله: الگوی برگریزی درختان در اثر خسارت پسیل و طریقه تمایز آن با سایر الگوهای ریزش برگ، خفگی ریشه در اثر آبیاری شدید، عدم تغذیه متعادل درختان؛ موارد را تشریح نموده و به سئوالات پسته کاران پاسخ دادند.

لازم به ذکر است این مراسم با رعایت کامل ضوابط بهداشتی جهت پیشگیری از ابتلای بیماری کوید 19 اجرا گردید.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0