شنبه, 15 ارديبهشت 1403
Slogan
  • ساعت : ۱۴:۲۱
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ 
  • تعداد بازدید : 43
  • کد خبر : ۳۰۹۹۴
به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور:
برگزاری پنل تخصصی در اولین كنفرانس ملی مهارت
پنل تخصصی تبیین اهداف و سیاست‌های وزرات جهاد کشاورزی در حوزه آموزش‌های مهارتی در اولین کنفرانس ملی مهارت با هدف اهمیت سرمایه های انسانی در نظام ملی نوآوری و اقتصاد دانش بنیان در سال 1403 برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی؛سید عباس میرجلیلی معاون آموزشی با اشاره به تبیین سیاست‌ها و رویکردهای آموزش کشاورزی بیان کرد: یکی از ارکان مهم امنیت غذایی کشور، تربیت نیروی انسانی ماهر در بخش کشاورزی است که با توجه به مهمترین چالش‌های نیروی انسانی بخش کشاورزی شامل میانگین سنی بالای بهره‌برداران، کمبود نیروی انسانی ماهر، اشتغال ناچیز دانش‌آموختگان کشاورزی و کاهش تقاضای اجتماعی به آموزش‌های کشاورزی،در راستای حرکت به سوی امنیت غذایی باید روی تربیت نیروی انسانی ماهر بخش کشاورزی برنامه‌ریزی درست داشته باشیم.

وی با بیان این که نیروی انسانی در راستای اهداف و راهبردهای وزارت جهاد کشاورزی به عنوان مهمترین رکن تحول بخش کشاورزی است، گفت: ارتقای سطح دانش و مهارت نیروی انسانی متناسب با اهداف توسعه پایدار کشاورزی، توسعه سرمایه‌های انسانی و اجتماعی آینده بخش کشاورزی، هدایت تحصیلی نوجوانان روستایی و علاقه‌مند، فرهنگ‌سازی و ایجاد انگیزه، پرورش و تربیت نیروی انسانی ماهر، توسعه مهارت‌های شغلی، توسعه دانش نگرش و مهارت‌های فنی هنرجویان و دانشجویان کشاورزی و در نهایت هدایت شغلی دانش‌آموختگان به کسب و کارها و مشاغل کشاورزی در راستای توسعه پایدار کشاورزی از مهم‌ترین اهداف مجموعه آموزش و ترویج کشاورزی است.

در ادامه نساجی، مدیرکل دفتر آموزش بهره‌برداران و مشاغل کشاورزی به تشریح استراتژی‌ها، وظایف و برنامه‌های دفتر آموزش بهره‌برداران و مشاغل کشاورزی پرداخت؛ و گفت: یکی از وظایف مهم دفتر استانداردسازي شایستگی‌هاي حرفه‌اي بر مبنای تقاضای موجود در سطح ملي و تأکید بر رفتارهای شغلی موثردر هر حرفه مشخص می باشد.  

وی بیان داشت: آموزش مهارتی در قالب تدوین تقویم آموزشی سالانه و برنامه‌های آموزشی موضوع/ محصول محور به بهره‌برداران بخش کشاورزی ارائه می‌شود. همچنین یکی از مهم ترین برنامه‌هایی که در طی چند سال اخیر در این دفتر تاکید می شود استقرار نظام صلاحیت حرفه‌ای در بخش کشاورزی می‌باشد.

در ادامه این جلسه نیک فرجام مدیر امور آموزش موسسه، سیاست‌ها و برنامه‌های آموزش رسمی در هنرستان‌های کشاورزی را ارائه نمود و گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای ورود کشاورزادگان و روستازادگان برای تحصیل در هنرستان‌های کشاورزی از طرف موسسه انجام گرفته است و اجرای طرح آموزش همراه تولید به منظور آشنایی دانش‌آموزان با محیط واقعی کار از مهم‌ترین برنامه برای افزایش مهارت دانش‌آموزان می‌باشد.

گفتنی است این جلسه با حضور اعضای پنل،معاون آموزشی، مدیرکل دفتر آموزش بهره برداران، معاون دفتر آموزش کارکنان، رئیس پارک علم و فنآوری کشاورزی و منابع طبیعی، مدیر امور آموزشی و صفری عضو هیات علمی دانشگاه تهران برگزار شد و اجرای ماده 21 و 23 قانون افزایش بهره وری از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود؛ .همچین در پایان این نشست به سئوالات حاضرین توسط اعضای پنل پاسخ داده شد.

 

34ef2c4e-af7b-4d9e-bdec-2de2cae06a3b.jpg

امتیاز :  ۵/۰۰ |  مجموع :  ۱

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0