پنج‌شنبه, 6 ارديبهشت 1403
Slogan
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۰/۰۳/۲۷ 
  • تعداد بازدید : 421
  • کد خبر : ۲۳۵۸۴
بنیان واقعی پیوند بین تحقیقات، آموزش و ترویج در سال 99 اتفاق افتاد

بنیان واقعی پیوند بین تحقیقات، آموزش و ترویج در سال 99 اتفاق افتاد

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، رییس موسسه دکتر علی اکبر مویدی در نشست ارایه گزارش عملکرد دفاتر ستادی سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی که روز چهارشنبه ۲۶ خرداد ماه در سالن فجر سازمان برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته سال تحول آموزش و ترویج کشاورزی کشور بود و بنیان واقعی پیوند بین تحقیقات، آموزش و ترویج در سال 99 اتفاق افتاد.

دکتر مویدی ضمن قدردانی از برگزاری این نشست به منظور ارایه گزارش عملکرد دفاتر ستادی سازمان، گفت: بی شک، اینگونه نشست‌ها باعث می شود تا از فعالیت‌ها و عملکرد یکدیگر بیشتر باخبر شویم و فعالیت‌هایی که پشت آن زحمات سخت و طاقت فرسا نهفته است را بشناسیم.

معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی مجموعه آموزش و ترویج کشاورزی را مجموعه موفق در کار مشارکتی و بسیار متعهد و دارای ایده‌های نو معرفی کرد و گفت: همکاران آموزش و ترویج با تلاش و زحمات شبانه روزی به تعهد خود عمل کردند و این ایده‌ها را به واقعیت تبدیل کردند.

وی افزود: در شرایط کرونا آموزش مجازی در کنار دیگر فعالیت‌ها آبرو و افتخار برای این سازمان آفرید و فرهنگ سازی و جریان سازی اتفاق افتاد.

دکتر مویدی شبکه آموزش مجازی کشاورزی (شاک) و شبکه برکت با ۳۲ استودیو کشاورز در کشور را از اتفاقات بسیار مهم در سال 1399 برشمرد و تصریح کرد: همچنین مجموعه آموزش و ترویج کشاورزی در بحث اعتبارات نیز رشد خوبی داشته است.

دکتر مویدی در پایان یادآور شد، تنوع و گستردگی فعالیت‌های آموزشی ترویجی از یک دانش آموز در هنرستان‌های وابسته به وزارت جهادکشاورزی تا سطح پژوهشگر مروجان ارشد و بخش‌های اجرایی و تحقیقاتی وزارت متبوع تا بهره‌برداران امتداد دارد که این زنجیره ارتباطی در کنار سخت‌کوشی، خلاقیت و همدلی بین همکاران مجموعه آموزش و ترویج کشاورزی اتفاقات خوبی را رقم زده است.

در بخش دیگری از این نشست، دکتر سیدکریم موسوی قائم مقام موسسه آموزش و ترویج کشاورزی با بیان اینکه امیدوار هستیم سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی به سمت اثرگذاری در جامعه بهره‌برداران حرکت کند، گفت: افتخار ما خدمت‌گذاری به بهره برداران بخش کشاورزی است.

دکتر موسوی افزود: انتظار می‌رود، رویکرد برنامه‌ریزی و تفکر در این سازمان به نقطه اثربخشی و تغییر به رفتار برسد.

وی تدوین برنامه راهبردی آموزش و ترویج کشاورزی، راه‌اندازی شورای آموزش و ترویج کشاورزی با حضور تمامی ارکان تخصصی و معماری آموزش و ترویج کشاورزی را از دیگر فعالیت‌های مهم سال گذشته این موسسه برشمرد.

قائم مقام و معاون اداری و مالی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی تاکید کرد: اعتقاد ما ارتباط نظام‌مند بین تحقیقات، آموزش و ترویج است تا یافته‌های قابل ترویج تبدیل به طرح توسعه‌ای و سپس برنامه توسعه و ترویج قابل اجرا در عرصه شوند.

دکتر موسوی به شبکه انتقال آموزش، مشارکت در تدوین سند امنیت غذایی، ترویج فرهنگ تسهیل‌گری، فعالیت در ذیل کمیسیون تنوع زیستی و ایجاد پایگاههای نوآوری ترویج نیز اشاره کرد و گفت: حیف است که از این فعالیت‌های نو در مجموعه آموزش و ترویج کشاورزی نام نبریم.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0