شنبه, 6 مرداد 1403
  • ساعت : ۱۱:۱۶
  • تاريخ :
     ۱۴۰۲/۱۱/۰۷ 
مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی استان فارس خبر داد:
هم اندیشی جهش تولید در دیم زارهای شهرستان مروست

  به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان مروست کارگاه آموزشی_مشورتی توسعه دیم زارها وکاشت گیاهان کم آبخواه متناسب با الگوی کشت با حضور معاونت تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی، مدیریت زراعت، مدیریت حفظ نباتات، اداره مکانیزاسیون و مدیر جهادکشاورزی شهرستان، کارشناس بخشداری و کشاورزان پیشرو و متقاضی فعالیت در این طرح در محل بخشداری ایثار برگزار گردید.

در این جلسه هم اندیشی با توجه به به علت متوسط بارندگی سی ساله بیش از دویست میلی متر در بخش ایثار و امکان کاشت، راهکارهای اجرای الگوی کشت در شرایط خشکسالی و کاشت گیاهان فوق کم آبخواه در اراضی زراعی وهماهنگی های لازم برای اجرای طرح جهش و توسعه دیم زارهای شهرستان با کشاورزان ومسئولین انجام شد.

فارسس.jpg

لازم به ذکراست که طی برنامه ابلاغی در سال جاری نزدیک به ۷۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی مستعد استان به کشت گیاهان دارویی، کم آبخواه علوفه ای ودارای طول دوره رشد کوتاه و یا چندین ساله دیم از قبیل آنغوزه، کاپاریس، زیره سیاه، زیره سبز، خارشتر وآپونتیا، کاملینا، گلرنگ و... اختصاص خواهد یافت.

در ادامه بازدید، از باغات گردو بخش و بررسی آفت کرم خراط (پروانه فری) و همچنین پروژه پیوند ارقام گردوی مرغوب و پرمحصول بر روی پایه ای گردوی محلی به منظور اصلاح پیوند و افزایش محصول در باغات بازدید بعمل آمد که مقرر شد ضمن برگزاری کارگاه آموزشی جهت مقابله با آفت کرم خراط، در پروژه اصلاح ارقام نیز همکاری لازم صورت بپذیرد.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0