جمعه, 7 ارديبهشت 1403
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۸/۱۱/۲۹ 
  • تعداد بازدید : 513
  • کد خبر : ۲۱۷۳۴
دفتر ترویج دانش و فناوری کشاورزی خبر داد:
روز مزرعه ملی كلزا درمركز تحقیقات و آموزش كشاورزی صفی آباد دزفول

برنامه روز مزرعه ملی کلزا در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی صفی آباد دزفول (استان خوزستان) روز دوشنبه ۲۸ بهمن 1398 با اهداف: انتفال آخرین یافته های تحقیقاتی به کشاورزان، حمایت از تولیدکنندگان، کاهش واردات روغن و افزایش ضریب خودکفایی دانه های روغنی با حضور جناب آقای دکتر محمودی معاون محترم توسعه مدیریت و منابع سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، جناب آقای مهندس چنگلوایی رئیس محترم سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان، روسای مراکز تحقیقات و آموزش استان­های ایلام، لرستان و خوزستان،خانم مهندس خسروبیگی نماینده موسسه آموزش و ترویج ، کارشناسان، محققین مروجین و کشاورزان از شهرستان های استان و استان­های هم اقلیم و جمع زیادی از کلزا کاران پیشرو برگزار گردید.

 در این مراسم  ابتدا آقای مهندس ملک زاده رئیس مرکز ضمن خوش آمد گویی به میهمانان در مورد اهمیت کلزا در جهان و ایران و لزوم توسعه سطح کشت آن و نیز اهمیت روز مزرعه محصولات کشاورزی، از جمله کلزا در ترویج و آموزش صحیح کشاورزان و به روز شدن و انتقال آخرین اطلاعات و یافته ­های کشاورزی سخنانی ایراد نمودند، در ادامه مهندس چنگلوایی بیاناتی در خصوص وضعیت کشت کلزا در استان خوزستان داشتند و در خاتمه آقای دکتر‌محمودی، ضمن تشکر از مرکز دزفول، جهت برگزاری شایسته این مراسم، در خصوص لزوم تلاش بیشتر جهت ترغیب  کشاورزان به کشت کلزا سخنانی ایراد نموده و استان خوزستان را جزء مهم‌ترین مناطق تولید محصول و بذر کلزا دانست. ایشان اظهار کردند: سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی پشتیبان اصلی و خط مقدم تولید کشاورزان در کشور است و همه کشاورزان را در زمینه تولید حمایت می‌کند. به دنبال آن هستیم تا با انتقال یافته‌ها و دستورالعمل‌ها به کشاورزان بتوانیم افزایش تولید در واحد سطح را عملی کنیم. همچنین در این سازمان به دنبال کاهش هزینه‌های تولید در واحد سطح بوده و در این زمینه نیز اقدامات بسیار خوبی شده است.

در ادامه، شرکت‌کنندگان ضمن بازدید از مزارع تحقیقاتی کلزای مرکز و نمایشگاه و غرفه های کارگروه‌های مرتبط با کارشناسان حاضر در غرفه ها به بحث و تبادل نظر پرداختند و در ادامه مسابقه سیفون زدن بین آبیاران مزارع کلزا برگزار و به نفرات برتر هدیه اهدا شد. همچنین در این روز شرکت کنندگان از مزارع تولید بذر کلزای شرکت شهید رجایی نیز بازدید نمودند.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0