جمعه, 7 ارديبهشت 1403
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۸/۰۷/۲۲ 
  • تعداد بازدید : 555
  • کد خبر : ۲۱۰۹۵
دفتر ترویج دانش و فناوری کشاورزی خبر داد:
« بازدید از طرح آموزشی – ترویجی طرح احیای دریاچه ارومیه در استان آذربایجان شرقی»

آقای دکتر علیرضا توکلی مجری ملی طرح آموزشی – ترویجی طرح احیای دریاچه ارومیه به همراه آقای دکتر جواد قاسمی، هماهنگ کننده ترویجی طرح،  برای بازدید از مزارع کشت پائیزه طرح و شرکت در جلسات هماهنگی طرح در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 17 و 18 مهر ماه 1398 به  استان آذربایجان شرقی سفر کردند.

در روز اول این سفر از مزارع محصولات کلزا و گندم تحت پوشش طرح در شهرستان‌های تبریز ، بناب و شبستر  بازدید به عمل آمد. در این بازدیدها گزارش اقدامات انجام یافته و تکنیک‌های اجرا شده در مزارع توسط کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها، شرکت‌های مجری و کشاورزان ارائه گردید.

در روز دوم سفر نیز ابتدا جلسه «گزارش‌دهی شرکت‌های مجری طرح آموزشی – ترویجی احیای دریاچه ارومیه»  با هدف بررسی اقدامات انجام گرفته و همچنین مسائل و مشکلات موجود برگزار شد و در ادامه جلسه «کمیته فنی و سیاستگذاری استانی طرح» به‌منظور تبیین اقدامات و گام‌های آتی طرح با حضور آقایان دکتر توکلی و دکتر قاسمی، مهندس حاتمیان مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی استان و کارشناسان این مدیریت، همچنین، آقای دکتر بایبوردی سرپرست مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان آذربایجان شرقی و محققان این مرکز در مجتمع شهید کسایی تبریز برگزار گردید.

گفتنی است، طرح آموزشی – ترویجی احیای دریاچه ارومیه از سال زراعی 1397-1396 در استان آذربایجان شرقی آغاز شده و هم اکنون سال سوم آن در 11 شهرستان واقع در حوضه دریاچه ارومیه در این استان شامل آذرشهر، اسکو، بناب، تبریز، سراب، شبستر، عجب شیر، مراغه، ملکان و هریس در  قالب 30 سایت جامع الگویی تولیدی – ترویجی و 25 گانون یادگیری در حال اجرا می‌باشد.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0