جمعه, 31 فروردين 1403
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۸/۰۷/۲۰ 
مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی استان خراسان جنوبی خبر داد:
ششمین همایش ملی روز روستا و عشایر با حضور معاون اول رییس جمهور در استان خراسان جنوبی بیرجند برگزار شد

در این همایش که برای نخستین بار در خارج از تهران برگزار می شد، دکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهور به همراه مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی و 4 وزیر دیگر کابینه ( وزیر ورزش و جوانان، وزیر نیرو، وزیر کار، رفاه و امور اجتماعی، وزیر گردشگری و میراث فرهنگی، و معاون وزیر راه و شهرسازی، رئیس کمیته امداد امام خمینی، رییس سازمان نوسازی مدارس کشور و رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و جمعی از روسای بانک های خصوصی برای شرکت در ششمین همایش روز ملی روستا و عشایر به استان خراسان جنوبی سفر کرده  و در همایشی که به همین مناسبت در سالن اجلاس دانشگاه پیام نور واحد بیرجند روز دوشنبه پانزدهم مهر ماه و همزمان با روز ملی روستا و عشایر برگزار شد، شرکت کردند.

در این همایش 4 تفاهم نامه در حوزه توسعه مناطق روستایی و عشایری به امضا رسید. در حاشیه همایش ملی روز روستا و عشایر، معاون اول رییس جمهور، مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی و هیات همراه از نمایشگاه دستاوردهای دستگاه های اجرایی که به نوعی در حوزه روستا و عشایر ایفای نقش می­کنند از جمله سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بازدید نمودند . انواع محصولات کشاورزی استان از قبیل زرشک ،زعفران، انار،خرما،زیتون، عناب،گیاهان دارویی و محصولات فرآوری شده آنها و همچنین تولیدات صندوق های اعتبارات و شرکت های تعاونی زنان روستایی و عشایری و محصولات بومبازار در غرفه جهاد کشاورزی به نمایش گذاشته شد.

مقام عالی وزارت جناب آقای مهندس حجتی  صبح روز دوشنبه و پیش از شرکت در همایش از چندین طرح و پروژه حوزه کشاورزی از جمله سایت تولید محصول گواهی شده و استاندارد که در راستای توان افزایی جوامع محلی که در حوزه زنان روستایی و عشایری درشهرستان خوسف در دست اجراست، بازدید کردند . لازم به ذکر است علاوه براین سایت در سالجاری تعداد 3 سایت محصول سالم در استان زعفران شهرستان فردوس،سبزیجات برگی طبس ،محصول زرشک در بیرجند  در دست اجرا می باشد.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0