پنج‌شنبه, 6 ارديبهشت 1403
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۸/۰۷/۱۵ 
  • تعداد بازدید : 1768
  • کد خبر : ۲۱۰۲۷
دفتر ترویج دانش و فناوری کشاورزی خبر داد:
" نهمین جشنواره انار، یاقوت بهشت"

دفتر ترویج دانش و فناوری کشاورزی با مشارکت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می‌کند؛

” نهمین جشنواره انار، یاقوت بهشت“

جلسه مقدماتی بررسی و هماهنگی برگزاری نهمین جشنواره انار، یاقوت بهشت با محوریت و مشارکت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و دفتر ترویج دانش و فناوری کشاورزی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی با حضور دکتر کرمی مدیرکل دفتر ترویج دانش و فناوری کشاورزی و رضا دوستعلی مدیر فرهنگی هنری منطقه چهار و رییس فرهنگسرای اشراق روز شنبه 13 مهرماه در موسسه آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد. 

با فرا رسیدن فصل پاییز و بارور شدن جوانه‌های گل انار در بسیاری از نقاط ایران جشنواره انار  برپا می‌شود.  هدف از این جشنواره‌ها ترویج فرهنگ مصرف و آشنایی با خواص درمانی انار است. از آنجا که زادگاه اصلی انار ایران است و در فرهنگ ایرانی نشانه زندگی، زایش و فراوانی است پس عجیب نیست که این میوه تاجدار در جنبه‌های گوناگون فرهنگ ایران هم حضور داشته باشد. به همین منظور جشنواره انار به صورت سالانه و با برنامه‌های جانبی متنوع در تهران نیز برگزار می‌شود که امسال محل برگزاری این جشنواره فرهنگسرای اشراق می‌باشد.

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، درنشست مقدماتی برگزاری نهمین جشنواره انار، رضا دوستعلی رییس فرهنگسرای اشراق در خصوص همکاری فنی و حضور فعال مجموعه‌ی آموزش و ترویج کشاورزی در نهمین جشنواره انار تاکید داشت.

دکتر کرمی دهکردی مدیر کل دفتر ترویج دانش و فناوری کشاورزی ضمن استقبال از مشارکت و همکاری در برگزاری این جشنواره گفت: انتقال آخرین یافته‌های آموزشی ترویجی به مخاطبان حوزه شهری در قالب جشنواره‌های محصولی موضوعی به این شکل امری مهم تلقی می‌شود.  

گفتنی است، موسسه آموزش و ترویج کشاورزی در این جشنواره به منظور معرفی ارقام اصلاح شده انار در ایستگاه تحقیقاتی انار شهرستان ساوه و انتقال آخرین یافته‌های تحقیقاتی، آموزشی و ترویجی درخصوص  مبارزه با بیماری فراگیر کرم گلوگاه انار، دارای غرفه می‌باشد.

در پایان جلسه مذکور، مقرر شد هر دو مجموعه، با توجه به ظرفیت‌های خود نسبت به برگزاری رویدادهای اجتماعی، ترویجی و آموزشی، برنامه‌های جامعی را در آینده طراحی و اجرا کنند.

امتیاز :  ۴/۰۰ |  مجموع :  ۱

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0