شنبه, 1 ارديبهشت 1403
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۸/۰۶/۰۹ 
مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی استان قم
برگزاری نشست تخصصی دو روزه بهره مندی از دانش فنی پژوهشگر مروجان ارشد كشور در استان قم

نظر به تعامل ارزنده بخش معاونت علمی و فنآوری موسسه آموزش و ترویج کشاورزی با مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی استان قم نشست تخصصی با عنوان "بهره مندی از دانش فنی پژوهشگر مروجان ارشد کشور" به مدت دو روز در تاریخ دوم لغایت سوم شهریور ماه سال جاری سازمان جهاد کشاورزی استان قم برگزار گردید.

 

در این رابطه جلسه هماهنگی و برنامه ریزی اولیه در روز نخست با شرکت جناب اقایان دکتر مجید بصیرت، دکتر منوچهر رضابیگی، دکتر احمد صادقی بعنوان گروه پژوهشی مدیریت گلخانه و دکتر علیرضا توکلی، دکتر مسعود ترابی، دکتر حمیدرضا سالمی و مهندس داداری در قالب گروه پژوهشی بهره وری آب و با حضور جناب اقای دکتر عباس پورمیدانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم و معاونین و مدیران بخش های اجرائی سازمان برگزار گردید.

 

در ابتدای جلسه جناب آقای دکتر پورمیدانی نسبت به تبیین توانمندیهای استان در عرصه کشاورزی پرداخته و با اشاره به کمبود آب و چالشهای متعاقب آن به نقش ارزنده انتقال دانش و جایگاه ویژه پژوهشگر مروجان ارشد در جهت افزایش تولید و بهره وری مطلوب منابع اشاره نمودند و بیان داشتند که نتایج حضور پژوهشگر مروجان ارشد در استان در جهت افزایش توانمندی و اعتلای رسالت وزارت جهاد کشاورزی از جنبه عملیاتی در سطح استان حائز اهمیت خواهند بود.

در ادامه جلسه جناب آقای دکتر بصیرت و جناب آقای دکتر توکلی در خصوص مجموعه ارزنده و متخصص پژوهشگر مروجان ارشد کشور نکاتی را بیان داشته و جهت تداوم همکاری های این مجموعه با بخش های اجرائی سازمان جهاد کشاورزی استان قم در زمینه انتقال دانش فنی برای دو گروه هدف کارشناسان و همچنین بهره برداران اعلام آمادگی نمودند.

سپس با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته گروه پژوهشگر مروجان ارشد به تفکیک موضوعات مطروحه شامل "مدیریت گلخانه"، "سامانه های آبیاری" و "تولید علوفه توسط محصولات مقاوم به شوری و کم آبی" در کنار معاونین، مدیران و کارشناسان فنی استان طی دو روز به مناطق پیش بینی شده عزیمت نمودند.

در این بازدیدها گروه پژوهشی مدیریت گلخانه متشکل از جناب آقایان دکتر بصیرت، دکتر رضابیگی و دکتر صادقی از گلخانه های مجتمع رزبند و گلخانه هیدروپونیک نمونه ملی سال گذشته بازدید نموده و نسبت به بررسی مسائل و مشکلات موجود در این مجموعه ها پرداختند.

 

گروه پژوهشی سامانه های آبیاری متشکل از جناب آقایان دکتر علیرضا توکلی، دکتر سالمی و مهندس داداری ضمن مراجعه به نواحی مختلف استان عملکرد سامانه های نوین آبیاری و سیستمهای آبیاری سنتی سطح استان در شرایط محدودیت شوری را مورد بررسی قرار دادند.

همچنین جناب آقای دکتر مسعود ترابی علاوه بر مراجعه به مناطق دارای محدودیت منابع آبی و شور از مزارع نمایشی و ترویجی با موضوع کشت محصولات سورگوم و ارزن علوفه ای بازدید نموده و به بررسی موارد فنی کشتهای انجام شده پرداختند.

طی روز دوم نشست تخصصی و برگزاری جلسه نهائی در تاریخ سوم شهریور، پژوهشگر مروجان ارشد نسبت به نتایج اولیه بازدیدهای میدانی نکاتی را بیان داشتند که در ادامه جلسه این نشست با پرسش و پاسخ و تبادل اطلاعات و تجربیات میان گروه پژوهشی و کارشناسان فنی بخش های اجرایی سازمان پرداخته شد.
در خاتمه جناب آقای دکتر توکلی سرپرست مجموعه پژوهشگر مروجان ارشد حاضر در جلسه ضمن تشکر از همکاری بخش های اجرائی استان در طی بازدیدهای میدانی نسبت به تداوم همکاری پژوهشگر مروجان ارشد در ارتقاء توان فنی بهره برداران تأکید نموده و از تدوین گزارش نهائی حضور گروه های پژوهشی در اولین فرصت جهت اجرائی نمودن تجربیات و دانش فنی بروز در استان خبر دادند.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0